FleishmanHillard versterkt Europese contentmarketingservice

Uitbreiding wereldwijd FH ContentWorks portfolio

Londen, 29 januari 2015 — Specialist, een contentmarketingbureau dat merken en bedrijven helpt de relatie met klanten en medewerkers te versterken, brengt zijn activiteiten onder bij FH ContentWorks van FleishmanHillard. Hiermee ontstaat een van de meest slagvaardige contentbureaus in de regio EMEA (Europa, Midden-Oosten en Afrika). Het nieuwe team van professionals in nieuwsmedia, public relations en marketing kan effectief inspelen op de groeiende vraag van merken naar continue levering van relevante, aansprekende content.

“We zien dat merken grote budgetten verschuiven van betaalde media naar hun eigen kanalen,” stelt Niki Webb, Managing Director van Specialist. “Wij zijn de perfecte partij om ze bij die overstap te begeleiden; onze newsroom-expertise sluit naadloos aan bij de kennis, kunde en het wereldwijde bereik van FleishmanHillard, met name op het vlak van social analytics & listening.”

Specialist is net als FleishmanHillard onderdeel van de DAS Group of Companies en bestaat uit teams van redacteuren, schrijvers, onderzoekers, videomakers, fotografen en specialisten voor social-mediacontent. Klanten kunnen nu op continubasis hun branded content onderhouden in de vorm van virtuele newsrooms die hoogwaardige content bundelen met redactionele integriteit. Specialist werkt onder meer voor Peugeot, HSBC, Henkel en Specsavers.

“We werken al samen op digitale projecten, en deze stap is heel belangrijk om de groei van FleishmanHillard te ondersteunen,” zegt John Saunders, President van FleishmanHillard EMEA. “We zien een enorme vraag naar meer grootschalige contentproductie. Niki en haar team kunnen verder bouwen op onze kennis expertise in contentstrategie en contentproductie.”

Naast hoogwaardige branded publicaties levert Specialist ook intelligente contentplatforms, waarmee klanten on-demand digitale content kunnen afnemen. “De ontwikkelingen in digital en marketing creëren een nieuwe werkelijkheid waarin merken als publishers gaan opereren,” aldus Dave Senay, CEO van FleishmanHillard. “Digitale content blijkt zo’n krachtige en veelzijdige marketingtool, dat de behoefte groter is dan de meeste bedrijven aankunnen. Daarom is de vraag naar hybride media-marketing productieteams vandaag groter dan ooit.”

Meer informatie over de contentservices van Specialist is te vinden op www.specialistuk.com

Over Specialist
Met 45 jaar ervaring in contract-publishing voor merken heeft Specialist zich ontwikkeld tot een full-service contentbureau. De klantenkring omvat onder meer HSBC, Specsavers en Peugeot. In 2010 startte Specialist onder de naam 1touch een hubservice voor responsive content, die nu wordt gebruikt voor het managen van content voor RAC, NFUMutual en vele andere merken. Het bedrijf is gevestigd in het Engelse Bristol – de bakermat van de digitale animatie – en is eigendom van DAS, een divisie van Omnicom Group Inc.

Over FleishmanHillard
FleishmanHillard is een van ’s werelds grootste strategische communicatiebureaus. Het dankt zijn reputatie aan het ontwikkelen van geïntegreerde oplossingen die leveren wat opdrachtgevers het meest waarderen: zinvolle, positieve en meetbare impact op de resultaten van hun organisaties. Het bureau staat bekend vanwege zijn klantenservice en bedrijfscultuur die is gebaseerd op teamwerk, integriteit en persoonlijke betrokkenheid. Met het hoofdkantoor in St. Louis werkt de onderneming via meer dan 80 eigen kantoren voor opdrachtgevers in Noord-Amerika, Europa, Azië, Australië, Midden-Oosten, Afrika en Latijns-Amerika. Meer informatie over FleishmanHillard is te vinden op www.fleishman.com

Het Nederlandse kantoor, dat ruim 12 jaar actief is op de Nederlandse markt, bedient vanuit Amsterdam en Den Haag een grote verscheidenheid aan nationale en internationale klanten uit met name de sectoren Energie, Food & Agri, Healthcare en (Consumer) Technology. Het kantoor bestaat uit een breed team disciplinespecialisten op het gebied van corporate reputatiemanagement met de nadruk op public affairs, interne communicatie & change management, digital en social media en crisis & issuesmanagement. Op het gebied van public affairs werkt het kantoor in Nederland nauw samen met de vestiging in Brussel. www.fleishman.nl

Over de DAS Group of Companies
De DAS Group of Companies, een divisie van Omnicom Group Inc. (www.omnicomgroup.com), is een wereldomspannende groep van marketingservicebedrijven. DAS omvat meer dan 200 bedrijven in diverse marketingdisciplines: specialty, PR, healthcare, CRM, events, promotional marketing, branding en research. Op basis van netwerken en regionale organisaties bedient DAS internationale, regionale, nationale en lokale klanten via ruim 700 kantoren in 71 landen.