FleishmanHillard Nederland wint Sabre Award met campagne #mijncuracao voor Curaçao Tourist Board Europe

AmsterdSabre awardsam, 20 mei 2015 – Voor de derde keer op rij won het Nederlandse team van FleishmanHillard een Sabre Award (van The Holmes Report). Ditmaal voor de #mijncuracao campagne – de user generated reis die we het afgelopen najaar realiseerden met het Curaçao Tourist Board Europe (CTBE). Hoofdrolspelers in de campagne? Travelblogger Lisette van Beek en de bewoners en fans van Curaçao. De campagne ontving een Sabre award in de categorie bloggers outreach.

Spontaan gegenereerde vakantie
Curaçao staat bekend als strand- en zonbestemming, maar wil zijn doelgroepen aanspreken met méér dan alleen zand, zee en zon. Als onderdeel van een groter strategisch plan, werden de verborgen parels van het eiland opgedoken en gedeeld met de wereld. Via sociale media werden eilandkenners, fans en de lokale bevolking opgeroepen om hun meest bijzondere plekken, herinneringen en tips te onthullen via #mijncuracao. In totaal kwamen er bijna 350 vakantietips binnen, uiteenlopend van culturele- en sportieve uitstapjes, tot onontdekte stranden en ‘must-do’ stapavonden; 100% positief en allemaal enthousiast.

Een samenwerking met ‘Curaçao reporter’ en travelblogger Lisette van Beek van Travellust.nl bleek de sleutel in de strategie. Zij stelde de reis naar het eiland van dag-tot-dag samen op basis van de verkregen content en liet zo direct aan de doelgroep zien hoe het vakantie-eiland óók beleefd kan worden. Naast veel aandacht in de media en op social media, creëerden we een stroom van inspirerende content op het moment dat veel vakantiegangers beginnen met het maken van hun vakantieplannen.

Edward Suares, directeur CTBE, over de campagne: “We inspireren vakantiegangers graag op creatieve wijze. Met effect! De campagne leverde veel relevante, experience related en makkelijk te delen content op en heeft de betrokkenheid bij Curaçao onder onze ambassadeurs aanzienlijk vergroot. De campagne zorgde in november daarnaast voor een positief sentiment in aanloop naar onze belangrijkste boekingsperiode.”