FleishmanHillard steekt 5 miljoen dollar in pro-bonowerk bij viering van 70-jarig bestaan

Bureau viert jubileum met wereldwijd programma voor sociale integratie

ST. LOUIS, 30 juni 2016 – In 2016 bestaat FleishmanHillard 70 jaar. Om deze mijlpaal luister bij te zetten roept het bureau alle collega’s uit zijn wereldwijde netwerk op om op eigen wijze een bijdrage te leveren aan een gezamenlijk doel: sociale integratie.

FH gaat ter waarde van 2 miljoen dollar aan pro-bonodiensten in sociale integratie steken. Het bureau vraagt daartoe elk kantoor in zijn netwerk een project te selecteren om in dit jubileumjaar kansarme groepen in hun lokale gemeenschap te ondersteunen. Als communicatiebureau is FH uitstekend toegerust om dat doel te verwezenlijken, gezien zijn ervaring in het leggen van contacten met, en het bevorderen van bewustzijn en support voor, groepen individuen die om reden van huidskleur, geslacht, sociale positie of vluchtelingenstatus minder kansen krijgen of gemarginaliseerd (dreigen te) raken. Het nieuwe programma sluit aan bij de doorlopende pro-bonoactiviteiten van FH, die in 2015 een waarde van 3,6 miljoen dollar vertegenwoordigden.

“We hebben onze medewerkers gevraagd hoe ze dit jubileum wilden vieren,” zegt John Saunders, president en CEO van FleishmanHillard. “De overweldigende meerderheid gaf als reactie dat ze een rol willen spelen in sociale projecten in hun eigen woon- en werkomgeving, waar ze echt iets kunnen betekenen.”

In juli starten de kantoren van FleishmanHillard met het inventariseren van organisaties, initiatieven en goede doelen op het gebied van sociale integratie. De lokale FH-medewerkers zetten hun tijd en talent in om hun eigen gemeenschappen en de betrokken organisaties maximaal profijt te bieden. Daarnaast gaan teams van FH deze groepen helpen hun verhaal te vertellen en te verspreiden, om zo hun doelen extra draagvlak te geven.

“We vinden het geweldig dat we ons 70-jarig bestaan vieren door de kennis en het enthousiasme van onze getalenteerde medewerkers in te zetten om mensen in hun eigen gemeenschappen vooruit te helpen,” zegt Lisa Moehlenkamp, hoofd werving en selectie van FleishmanHillard.

In Engeland bijvoorbeeld gaat het Londense kantoor (FleishmanHillard Fishburn – FHF) samenwerken met Career Ready, een landelijk opererend goed doel dat 16- tot 18-jarige scholieren uit lage-inkomensgezinnen helpt betere toegang te krijgen tot de arbeidsmarkt. FHF zal optreden als communicatiepartner voor het grote jaarlijkse Career Ready-evenement en gaat scholieren direct ondersteunen via mentorbegeleiding en stages.

Meer weten? Kijk voor nieuws over de lokale projecten en partnerships van FH, en voor updates over de viering van 70 jaar FleishmanHillard opfh4inclusion.fleishmanhillard.com.