Logeion bezoekt onze FleishmanHillard collega's in Dublin

Naast het werk bij OmnicomPRGroup hebben sommige collega’s ook een (vrijwillige) nevenfunctie bij een organisatie binnen het communicatiedomein. Zo ook onze Marly van Bragt, bestuurslid externe relaties bij Young Logeion. Zij organiseerde afgelopen weekend de studiereis naar Dublin, waarbij onder andere onze FleishmanHillard-collega’s in Dublin werden bezocht! Vijf vragen aan Marly:

Wat was het doel van de studiereis naar Dublin?

Young Logeion, de community voor jonge communicatieprofessionals binnen de communicatievakvereniging Logeion, bestaat 5 jaar en we wilden graag iets speciaals organiseren voor onze leden. Een studiereis met juniors en seniors uit het communicatievak bood de mogelijkheid om de verbinding op te zoeken tussen deze groepen binnen de vereniging én eens over onze landsgrenzen te kijken. Ook zien we dat onze ‘Enter the firms’-events, waarbij we langsgaan bij bedrijven en een kijkje in de keuken krijgen, altijd ontzettend goed ontvangen worden. De studiereis gaf ons de mogelijkheid om interessante bedrijven te bezoeken in Dublin.

Wie gingen er mee?
15 junior en senior communicatieprofessionals: een bont gezelschap van startende communicatieprofessionals, ervaren communicatieadviseurs en communicatiedirecteuren. Wieneke Buurman en Celia Noordegraaf (beiden net als OmnicomPRGroup’s managing director Rosalinde van de Wall bestuurslid bij Logeion) en het volledige bestuur van Young Logeion waren erbij.

Wat hebben jullie gedaan?

We zijn langsgegaan bij HEINEKEN International, Google en FleishmanHillard Dublin. Deze organisaties openden voor ons hun deuren. We kregen rondleidingen door de kantoren, ze vertelden over hun achtergrond en presenteerden cases. Daarnaast was er natuurlijk tijd om de stad te verkennen, de Ierse pubs in te duiken, gezellig samen te dineren en elkaar beter te leren kennen.

Waarom hebben jullie FleishmanHillard bezocht?

Het bezoek aan FleishmanHillard gaf de deelnemers een kijkje achter de schermen bij een internationaal communicatiebureau. De case over het account Fitbit, de beschrijving van de Ierse economie en politiek en het effect daarvan op de public affairs praktijk van FH en de visie van de Ierse collega’s op ons communicatievak waren erg inspirerend!

Wat zal je het meest bijblijven?

De openheid en inspirerende verhalen van de bezochte organisaties. Dit biedt food for thought voor mijn dagelijkse werk. Ook was het heel leuk om te zien hoe snel de groep tot elkaar kwam. Er is flink genetwerkt en er zijn waardevolle connecties gelegd! Het imposante hoofdkantoor van Google zullen we ook niet snel vergeten. 😉