Curaçao

Swept Away By The Unexpected

Digital, Social & Content, Brand Marketing

Uit onderzoek bleek dat de grote meerderheid van de Nederlanders Curaçao kent als een tropisch paradijs met Nederlandse geschiedenis, in de Caribische Zee. Maar verder had het zonnige eiland niet veel te bieden in de ogen van jonge, ondernemende vakantiegangers die wel wat meer willen dan zon en witte palmstranden.

Wat maar weinigen weten is dat Curaçao tal van verborgen schatten herbergt. En het zijn die onbekende verrassingen die een bezoek aan het eiland meer dan de moeite waard maken. Dat maakten we ook tot de insteek van onze boodschap: de ideale vakantie bestaat uit een afgewogen mix van bekende en onbekende ervaringen. We stelden ons tot taak de doelgroep kennis te laten maken met het onbekende.

Om de jonge doelgroep aan te spreken werkten we samen met een aanstormende reisblogger die een week optrad als “Curaçao-verslaggever” en tot taak had de verborgen parels op te duiken en te delen met de wereld. De verslaggever stond centraal in onze strategie – niet alleen omdat ze haar verrassende ervaringen zou delen via haar social-mediakanalen, maar vooral omdat haar hele programma zou worden bepaald door tips en verhalen van eilandbewoners en verslagen van reizigers op sites en social media. Het was de eerste keer dat spontane, sprankelende content direct werd verspreid door de ontdekker van de schatten. Zo kregen belangstellenden en potentiële bezoekers een spannend en inspirerend kijkje in de verrassende eilandwereld.

De campagne bood de bewoners van Curaçao de kans te laten zien wat ze zelf het mooist aan hun eiland vonden. Zo werd een schat aan informatie verzameld voor toekomstige promotie van het eiland via social media, pers en andere marketingkanalen. Bovendien werd de campagne gepland in november, dus de boodschap werd verzonden op een tijdstip dat de meeste reizigers zich online gaan oriënteren op hun volgende vakantiebestemming.