Business & marketing coordinator

(24 – 32 uur, eventueel fulltime)

Wij – Omnicom Public Relations Group – zijn een fullservice-communicatieadviesbureau, een collectief van drie internationaal toonaangevende public relations en public affairs bureaus; FleishmanHillard, Ketchum en Porter Novelli. In Nederland werken we, vanuit onze kantoren in Amstelveen en Den Haag, met zo’n 50 getalenteerde adviseurs en specialisten.

Onze kracht en focus liggen op de sectoren healthcare & wellness en food & agriculture en daarnaast zijn we actief op klanten in sectoren als energie, technologie, financiële dienstverlening, consumer goods en overheid.

Voor de uitbreiding van ons team zijn we op zoek naar een business & marketing coordinator. Als business & marketing coordinator ben jij degene die in nauwe samenwerking met de accountteams onze ambitieuze new business in goede banen gaat leiden. Jij bent degene die het team adviseert, voorziet van structuur en begeleidt in de processen. Je ziet toe en stuurt bij tijdens de aanloop naar en gedurende het gehele aanbestedings- of pitchproces. Daarnaast ben je degene die, samen met ons contentteam, actief werkt aan de zichtbaarheid en reputatie van ons bureau en erkenning van onze successen voor onze klanten, buiten onze organisatie, doordat je vanuit alle netwerken en met alle netwerken, onze award-winning cases coördineert en inbrengt.

Jouw verantwoordelijkheden

  • Je zorgt dat bij aanbestedingen e/o pitches de betrokken accountteams beschikken over de juiste presentatiemiddelen (vorm, inhoud, uitvoering) en dat het gehele planningsproces vanaf briefing tot feitelijke presentatie staat en wordt nageleefd.
  • Bij een aanbesteding coördineer je eveneens de planning, de aanbestedings-documenten, een heldere procesgang en de opvolging ervan.
  • Bij internationale newbusinessactiviteiten vanuit de verschillende netwerken initieer jij de benodigde acties en zorg je dat partijen over de benodigde informatie kunnen beschikken.
  • Je professionaliseert de wijze waarop we onze (new)businessactiviteiten, cases en presentaties opslaan en hoe we de informatie intern ontsluiten en up-to-date houden.
  • Je denkt na over de verbetering van onze commerciële processen en tools en weet het senior leadership daarin te adviseren.
  • Je werkt nauw samen met het contentteam om te zorgen dat relevante cases en vakontwikkeling op onze eigen mediakanalen zichtbaar zijn en zo bijdragen aan de reputatie en bekendheid van onze organisatie.
  • Je bent de persoon die verantwoordelijk is om onze award-inschrijvingen (alle netwerken) te registreren, coördineren en te realiseren.

Wij vragen

  • Hbo/universitair werk- en denkniveau.
  • Minimaal 6 tot 7 jaar relevante werkervaring, waarbij bekendheid met de bureauwereld een pre is.
  • Sterke en overtuigende, verbale en schriftelijke, presentatie- en storytelling skills.
  • Ervaring met projectmanagement met veel oog voor detail en verhoudingen.
  • Uitstekende beheersing van het Engels, zowel schriftelijk als mondeling, gezien onze veelal internationale opdrachten en samenwerkingen binnen de 3 mondiale netwerken.
  • Een fijne, sociale collega die zin heeft om belangrijke relaties te onderhouden met diverse partijen, waaronder de Europese new business coordinators/managers van de drie internationale netwerken en die van specifieke collegakantoren.

Jouw talent
Je bent een teamspeler die graag werkt met verschillende mensen op verschillende projecten. Je vindt de klant, onze reputatie, wat we doen belangrijk en interessant, maar je hoeft niet direct met de klant te werken om in je element te zijn. Je bent initiatiefrijk, overtuigend, accuraat, doelgericht, hebt oog voor detail en je vindt het een uitdaging om het werk in goede banen te leiden, daar structuur in te brengen en daar collega’s ook op aan te spreken als het nodig is. Je ben kritisch, bewaakt de kwaliteit van onze processen en bent naast servicegericht ook uitermate doelgericht.

Wij bieden
Een parttimejob (24 tot 32 uur, met een ruime flexibiliteit) in Amstelveen bij een internationaal topbureau met een grote diversiteit aan klanten en projecten binnen een gemotiveerd, energiek, informeel en professioneel team. Fulltime behoort eventueel tot de mogelijkheden.

Interesse?
Stuur je motivatie en cv via hello.nl@omnicomprgroup.com aan Babette van den Berg, HR Business Partner, telefoon: 06-18 30 05 38.