Een goede eerste indruk: hoe het introductieprogramma impact heeft op het bedrijfsresultaat

De eerste indruk die een nieuwe werknemer van een bedrijf opdoet, is van groot belang. Onderzoek toont aan dat goede introductieprogramma’s leiden tot verhoogde betrokkenheid, productiviteit en bedrijfsresultaten. Maar uit onderzoek blijkt ook dat een korte introductie over het bedrijf met wat trainingen niet voldoende is. De nieuwe werknemer wil meer… Het moet persoonlijker, interactiever en de nieuwe medewerker wil zich een goed beeld vormen van de organisatie en hoe deze bij gaat dragen aan zijn/haar groei.

Wij deden vorig jaar onderzoek naar de impact van de financiële crisis op de rol, de betekenis en het belang van interne communicatie binnen organisaties. Een van de vijf trends die uit onze gesprekken naar voren kwamen, was de rol en betrokkenheid van de medewerker. Een van de conclusies: vandaag de dag is het belangrijk meer gericht en op maat te communiceren.

En dit alles begint bij het introductieprogramma. Lees hier het artikel met bruikbare tips dat onze Amerikaanse collega’s erover schreven.